Ekonomi

Boeing’in yeni CEO’su zorluklarla yüzleşiyor

Boeing Ticari Uçaklar’ın yeni atanan başkanı ve CEO’su Stephanie Pope, havacılık devinin düzenleyici makamlar ve havayolu müşterileri nezdinde güveni yeniden inşa etmeye çalışırken kritik bir noktada olduğunu kabul etti. Şirket içinden gönderilen bir e-postada Pope, Ocak ayında 737 MAX 9 tipi bir jet uçağından uçuş sırasında bir panelin kopması olayının ardından durumun aciliyetine değindi.

Aralık ayından bu yana işletme müdürü olarak görev yaptıktan sonra Pazartesi günü mevcut görevine getirilen Pope, Boeing’in kaliteye öncelik vermesi ve operasyonları güçlendirmesi gerektiğini vurguladı. Pope’un açıklamaları, şirketin önemli liderlik değişiklikleri yaşadığı bir dönemde geldi.

Boeing CEO’su Dave Calhoun, bu yılın sonunda görevinden ayrılacağını açıkladı. Uzun süredir ticari uçakların başında bulunan Stan Deal, Pazartesi gününden itibaren geçerli olmak üzere emekliye ayrıldı ve Larry Kellner’in yerine Steve Mollenkopf yönetim kurulu başkanı olarak atandı.

Alaska Havayolları 737 MAX 9 uçağında meydana gelen ve 16,000 feet yükseklikte bir kapı tapası panelinin kaybıyla sonuçlanan olay, Federal Havacılık İdaresi’nin (FAA) incelemelerini arttırmasına yol açtı. FAA MAX 9’u geçici olarak yere indirdi, Boeing’in üretim hızını aylık 38 MAX uçağı olan mevcut sınırın ötesine çıkarmasını yasakladı ve Boeing’in sistemik kalite kontrol sorunlarını ele alan bir plan geliştirmesi için 90 gün süre verdi.

Boeing’in üretimi FAA tarafından izin verilen azami orana ulaşmadı ve Adalet Bakanlığı Ocak ayındaki olayla ilgili cezai soruşturma başlattı. Bu zorluklara yanıt olarak Pope, çeşitli paydaşların beklentilerini karşılamayı ve aşmayı amaçlayan, güvenlik ve kaliteyi ön plana çıkaran bir yol izlemeyi taahhüt etti.

Pope önümüzdeki haftalarda Boeing ekibiyle birlikte bir güvenlik ve kalite iyileştirme planı geliştirmeyi ve uygulamayı planlıyor. FAA Yöneticisi Mike Whitaker, FAA ve Boeing’in üreticinin Mart ayı sonuna kadar ulaşması gereken kilometre taşlarını belirlemek için birlikte çalıştıklarını belirtti.

InvestingPro İçgörüleri

Boeing’in son dönemde karşılaştığı zorluklar, dikkatleri şirketin mali sağlığı ve performans ölçütleri üzerine çekti. InvestingPro verilerine göre Boeing’in piyasa değeri 117,29 milyar dolar olup Havacılık ve Savunma sektöründeki önemli büyüklüğüne işaret etmektedir. Analistler, 737 MAX olaylarından kaynaklanan olumsuz algılara rağmen Boeing’in kârlılığına olumlu bakıyor ve şirketin bu yıl kâra geçeceğini öngörüyor ki bu da son on iki aylık performansına kıyasla önemli bir geri dönüş anlamına geliyor.

InvestingPro Tips, Boeing’in bu yıl net gelir artışı kaydetmesinin beklendiğini, bunun da şirketin geçmişteki kârlılık endişeleri göz önüne alındığında yatırımcılar için cesaret verici bir işaret olduğunu vurguluyor. Dahası, Boeing şu anda temettü ödemiyor, bu da gelir odaklı yatırımcıları caydırabilir, ancak gelecekteki kârlılık potansiyeli onu büyüme yatırımcıları için cazip bir fırsat haline getirebilir.

Bununla birlikte, dokuz analistin önümüzdeki dönem için kazanç tahminlerini aşağı yönlü revize ettiğini ve bunun potansiyel yatırımcılar için bir endişe noktası olabileceğini belirtmek önemlidir. Ayrıca, şirketin hisse senedi fiyatı son üç ayda %26,27’lik önemli bir düşüşle oldukça dalgalı bir seyir izledi ve bu da piyasa duyarlılığının şirketi çevreleyen son olaylardan ve belirsizliklerden etkilendiğini gösteriyor.

Boeing’e yatırım yapmayı düşünenler için InvestingPro platformu ek içgörüler ve ipuçları sunuyor – Boeing için yatırımcıların daha bilinçli bir karar vermesine yardımcı olabilecek 10 InvestingPro İpucu daha mevcut. INVTROZEL1A kupon kodunu kullanan okuyucular, bu değerli bilgilere erişmek için yıllık veya iki yıllık Pro ve Pro+ aboneliklerinde ek %10 indirim elde edebilirler.

Reuters bu makaleye katkıda bulunmuştur.

Bu makale yapay zekanın desteğiyle oluşturulmuş, çevrilmiş ve bir editör tarafından incelenmiştir. Daha fazla bilgi için Şart ve Koşullar bölümümüze bakın.

haber-akyaka.com.tr

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

--
Başa dön tuşu